Zeptejte se na cokoliv

možnost reklamace

Pavel Zvěřina | 3. 2 2012 | UTĚSNĚNÍ OKEN / UTESNENIE OKIEN

Dobrý den, v roce 2010 jsme uzavřeli smlouvu na montáž a dodávku plastových oken, kde je uvedeno, že zhotovitel prohlašuje, že dílo bude mít jakost odpovídající platným normám pro otvorové výplně. Okna máme ukotvená kotvami do zdi a vypěněné spáry PUR pěnou. v roce 2010 jsme práci převzali. Nyní po 2 letech (z toho po 1 roce bydlení) začíná táhnout spárou mezi rámem a omítkou u některých oken (nemáme ještě fasádu). V předmětu díla v SOD je uvedena montáž a dodávka dle specifikace, kde se montáží rozumí zaměření otvorů, osazení výrobků, ukotvení a zapěnění spáry PUR pěnou. Chtěl jsem se zeptat, zda máme šanci reklamovat nesprávnou montáž oken? A jestli ne, jak máme postupovat? Děkuji, Zvěřina

Odpověď:

Dobrý den,

pokud je v SOD uvedeno "ukotvení a zapěnění oken" jsou tímto smluvním vztahem jednoznačně stanoveny podmínky dodávky. Proto se obávám, že nebude uplatnění reklamace dodavatelskou firmou akceptováno. Pokud je však v SOD uvedeno, že dodávka oken včetně montáže se bude řídit tehdy platnými předpisy, tak měl povinnost projektant (pokud nebyla odpovědnost smluvně přesunuta na jinou osobu či organizaci), aby okna včetně montáže plnila v té době platnou projektovou normu ČSN 73 05 40 - 2 a okna ČSN EN 14 351 - 1. Což v případě spár znamená omezení možnosti vzniku kondenzátu uvnitř a téměř nulovou průvzdušnost.

 

Současný stav bude patrně možné sanovat např. pomocí těsnicích interiérových nebo exteriérových lišt, pokud je vhodný tvar a stav ostění. Tip ZDE: http://tikatalog.cz/listy/

 

Přeji pěkný pátek. 

TOPlist